Z jakich kanałów korzystać sprzedając dobra luksusowe?

Z jakich kanałów korzystać sprzedając dobra luksusowe?

22 stycznia 2021 Wyłącz przez Jack

Rynek dóbr luksusowych w Polsce z roku na rok rośnie o kilkadziesiąt procent. Oznacza to, że marki premium mają bardzo szerokie pole do popisu i do zwiększania swoich obrotów. Chcąc to osiągnąć, muszą jednak umiejętnie dotrzeć do odbiorców, nie dając konkurencji możliwości przejęcia ich potencjalnych klientów. Marketing dóbr luksusowych jest wyjątkowo specyficzny i znacząco różni się od klasycznych technik sprzedaży takich, które okazują się skuteczne w przypadku sprzedaży klasycznych towarów i usług. W praktyce różnice są na tyle duże, że nawet marki premium, które oferują najwyższej klasy towar, niekiedy nie będą w stanie przebić się ze swoją ofertą do docelowej grupy odbiorców. Jednym z kluczy do sukcesu jest znalezienie odpowiedni kanałów dotarcia do klientów.

Marketing dóbr luksusowych – jak się do tego zabrać?

Chcąc precyzyjnie dotrzeć do klientów, którzy potencjalnie są zainteresowani towarami luksusowymi, należy bardzo precyzyjnie określić grupę odbiorców. Narzędzia internetowe, które umożliwiają bardzo precyzyjny wybór parametrów osób, którym wyświetlają się reklamy, pozwalają na efektywne skierowanie reklamy do odpowiednich osób. Przykładowo sprzedając luksusowe zegarki, warto skupić się na reklamie wśród osób, które jeżdżą drogimi, luksusowymi autami. Chcąc odpowiednio wyselekcjonować takie osoby wśród internautów, wystarczy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, do czego można wykorzystać specjalistyczne narzędzia do marketingu.

Więcej przeczytasz na: https://monikaapitz.pl/marketing-oraz-stoyrtelling-marek-luksusowych/

Dlaczego nie warto próbować sprzedawać dóbr luksusowych wszystkim?

Wiele firm popełnia ten błąd, że próbuje sprzedawać towary luksusowe bardzo szerokiemu spektrum osób, zamiast skupić się na konkretnej grupie docelowej. W praktyce oznacza to stratę ogromnych sum na marketing, który nie jest w stanie zwiększyć obrotów, chociażby z tego względu, że danej grupy docelowej nie stać na towary luksusowe.